Aici gasesti provocari ce cresc odata cu tine! Jocuri, povesti, poezii, poze haioase, glume, printabile, bancuri si video-uri de râs.
 

Sănătatea familiei

Importanţa sucurilor din fructe şi legume în alimentaţia copiilor şi adulţilor

fructe si legume, importanta sucurilor naturale din fructe si legume






Pe rafturile din magazine putem găsi sucuri la cutie, nectare, suc concentrat de fructe sau sucuri din fructe proaspete. Ce să alegem din atâtea oferte? Este foarte bine să ştim care sunt bune pentru sănătatea noastră şi a copiilor noştri.
Sucurile din fructe şi legume sunt bogate în vitamine, minerale, enzime întărind sistemul imunitar, dând vitalitate organismului şi ajutând la o mai bună digestie.

Cinci forme în care putem găsi sucurile de fructe şi legume:

1.    Suc proaspăt de fructe: făcut acasă sau la raioanele din supermarket-uri, acesta nu a suferit nici un tratament şi nici nu conţine vreun conservant sau zahăr. Dar nu rezistă decât căteva zile. Trebuie băut cât mai repede.

2.    Suc de fructe la cutie: având 100% fructe, acesta nu conţine nici conservanţi, nici zahăr. Nu a fost diluat înainte de a fi pasteurizat şi poate rezista o lună de la deschidere.

3.    Suc de fructe bazat pe suc concentrat: conţine vitamine şi minerale, dar în doze variabile, în funcţie de tratament şi diluare. Apa a fost exclusă după strivirea fructelor. Atunci când este pus în sticla, concentratul este diluat cu apă şi se adaugă diverse arome, zahăr, acizi alimentari sau sare.

4.    Nectar: este compus din suc de fructe concentrat şi piure de fructe – de la 25 la 50% fructe, zahăr – maxim 20% şi apă. Conţine de asemenea şi aditivi.

5.    Băuturi de fructe: acestea conţin de regulă 10% fructe, apă, zahăr, extracte din fructe, arome naturale şi acizi alimentari. În privinţa lor nu prea mai putem vorbi de suc de fructe.

Iată mai jos câteva tipuri de sucuri naturale despre care ar trebui să ştiţi, foarte bune pentru adulţi şi copii.

Sucul de morcovi


Sucul de morcovi este una dintre cele mai bogate surse de vitamina A, complex de vitamine A, B, C, provitamina A (caroten); zaharuri 3-7 la suta levuloza si dextroza direct asimilabile; numeroase saruri minerale - fier (pina la 7 la suta), fosfor, calciu, sodiu, potasiu, magneziu, arsenic, mangan, sulf, cupru, brom, o esenţă (carotina); asparagina; daucarina. Este remineralizant, antianemic şi tonic în acelaş timp. Sporeşte numărul de globule roşii şi hemoglobină şi  scade colesterolul. Întăreşte imunitatea naturală.

Pentru 100 ml de suc fără zahăr sau aproximativ un pahar, avem 31 kcal


Sucul de mere


Sucul de mere conţine săruri minerale, zaharoză, pectină, celuloză, vitamina C, A, B1.
Este unul dintre cele mai apreciate sucuri. Acesta este diuretic, tonic muscular, răcoritor, laxativ şi depurativ sanguin.
Merele conţin un mijloc foarte accesibil şi preţios de însănătoşire. Tot cea ce are nevoie organismul se găseşte în mere.

Pentru 100 ml de suc fără zahăr sau aproximativ un pahar, avem 46 kcal


Sucul de struguri


Sucul de struguri nu este numai o băutura plăcută, ci şi un mijloc terapeutic.
Pentru că este asimilat foarte repede de către organismul uman, sucul de struguri are proprietăţi asemănătoare mierii.

Pentru 100 ml de suc fără zahăr sau aproximativ un pahar, avem: 62 kcal.

Sucul de pere


Sucul de pere conţine acizi, hidranţi de carbon, vitamina A, B1, B2, C şi săruri minerale.
El este diuretic, laxativ, sedativ şi mai ales răcoritor.

Pentru 100 ml de suc fără zahăr sau aproximativ un pahar, avem 45 kcal




Sucul de lămâie


Sucul de lămâie este răcoritor, bactericid, tonic al sistemului nervos, diuretic, antigutos, reminalizant.
Este recomandat în infecţii diverse, reumatism, gută, obezitate, diaree şi paraziţi intestinali.

Pentru 100 ml de suc fără zahăr sau aproximativ un pahar, avem: 16 kcal

Sfaturi:

•    Sucurile din fructe şi legume e bine să fie consumate la scurt timp după prepararea lor. Astfel sunt păstrate în bune condiţii toate componenetele din suc: glucide, acizi organici, sărurile minerale, enzime, vitamine.
•    Cu cât conţin mai puţin zahar şi conservanţi, cu atât sunt mai bune.
•    În medie, un pahar de suc conţine cam 70 kcal.
•    Fructele şi morcovii nu ar trebui să fie curăţate de coajă, ci să fie foarte bine spălate sau periate sub un jet de apa rece (pieliţa fiind partea cea mai savuroasă).
•    Pentru a înlesni ieşirea dinţilor la copiii mici, să li se dea un morcov crud să-l roadă.
•    Din punct de vedere nutritionist, sucul proaspat de fructe are aceeasi valoare alimentara ca si fructul din care e facut si la fel de bogat in vitamina C, beta-caroten, vitamina B9 sau potasiu. Cu toate acestea pasteurizarea si lumina tind sa distruga o parte din aceste vitamine si minerale.
•    Din punct de vedere al aportului de calorii, sucul de fructe fara zahar este putin caloric. Un pahar de 150 ml de suc de portocale are aproximativ 80kcal, cat o portocala proaspata de 150 gr. Dar sucul si-a pierdut fibrele care ajuta atat de mult tranzitul intestinal. Mai trebuie sa stiti ca aportul de glucide din sucurile de fructe pot duce la cresterea insulinei din organism.
•    Odata preparate sucurile nu se încălzesc şi, cel mai important, nu se fierb, deoarece temperatura ridicată distruge vitamina C.
•    sucul de fructe se poate da copiilor de la vârsta de 6 săptămâni înaintea mesei de la ora 10 sau/şi 16-17, la nevoie " dres" cu ceai simplu sau îndulcit.
•    Atenţie! Nu se amestecă niciodata sucul de fructe cu laptele deoarece, daca nu ii va place sugarului, acesta poate să respinga ulterior pana si laptele. Daca sugarul primeste greu sucul de fructe il poti amesteca fie cu ceai indulcit, fie - mai indicat - cu un aliment cu care este deja obisnuit si pe care il tolereaza bine. Se incepe cu ½ lingurita si se creste progresiv cantitatea la 1-2 zile cu cate o lingurita pana se ajunge la 10-12 lingurite.
•    După ce primesc sucul de fructe, mulţi sugari fac un eritem fesier mai mult sau mai putin persistent. Sucurile de morcovi ţi de mere sunt cel mai bine tolerate; sucul de căpşuni în schimb produce urticarie la majoritatea copiilor. Sucurile de cirese, prune, pere, struguri ( mai putin cel de portocale ) sunt ceva mai laxative. La noi in tara, in lunile iunie-septembrie, cele mai indicate sunt sucurile de morcovi - au avantajul de a se procura usor, sunt bine tolerate si contin, printre altele, in cantitati insemnate, vitaminele A si C - , sucurile de piersici, zmeura si coacaze; toamna este indicat sucul de mere si de morcovi, iar in lunile de iarna si primavara sunt indicate sucul de lamaie si de portocale.

Aşadar, alegeţi natural pentru sănătatea familiei voastre....

Voteaza

(2 voturi)

Comentarii(0)



Scris de
adventurekids
Data
29 mar. 2011
Vizionari
11972
★★★
2 voturi
Reclama 1 zona editabila
Reclama2_Detaliu_Articole